Ana SayfaSporE-SporeSpor’u Gerçek Bir Spor Saymanın Vakti Geldi mi?

eSpor’u Gerçek Bir Spor Saymanın Vakti Geldi mi?

Bilgisayar başında oturup saatlerce oyun oynamayı pek çok insan spordan saymayabilir. Fakat eSpor turnuvaları, şampiyonaları ve dünya ligleri olan, aynı zamanda 2020’den itibaren 1 milyar dolarlık bir endüstri haline geleceği tahmin edilen, ciddi kâr getirisine sahip bir spor. Tıpkı futbol ya da basketbol benzeri ana akım spor dallarının müsabakalarında olduğu gibi eSpor da yüz binleri hatta milyonları ekran başına kilitleyebiliyor.

Popüler oyuncu Ninja, Fortnite oyunundaki başarısı ile dergilere kapak olmaya başladı.

Ekrandan kastımız elbette bilgisayar ve mobil ekranlar. Twitch ve YouTube gibi internet siteleri üzerinden açtıkları kanallarla profesyonel oyuncular, bilgisayar oyunları sevenleri bir araya getiriyor. Bu oyuncuların en popülerlerinden biri Ninja, gerçek adıyla Tyler Blevins. Ninja, ilk kez ünlü rap şarkıcısı Drake ile Fortnite oynarken koyduğu video ile gündeme gelmiş ve daha sonra kendi hayran kitlesini oluşturmuştu. Ninja şimdi, spor TV kanalı ESPN’in dergisinin kapağı. Bilgisayar oyunlarına özel bir sayı hazırlayan ESPN dergisi, kapağına Ninja’yı taşıyarak Blevins’in bir dergiye kapak olan ilk eSpor oyuncusu olmasını sağladı. ESPN bu sayede eSporun daha geniş kitlelere yayılması adına bir adım atmış oldu.

Dergi, ESPN’in eSpora verdiği destekte ilk adımı değil. ESPN3 kanalı ilk kez 2014’te League of Legends şampiyonalarını yayınlamış ve ardından yayın akışında Dota 2 ve Street Fighter gibi oyunlarından da turnuvalarına yer vermeye başlamıştı. ESPN’in bu yılki hamlesi ise uluslararası profesyonel eSpor ligi Overwatch’ın yayın haklarını satın almak oldu. Disney grubuna bağlı ESPN, yayın haklarını satın alarak turnuvayı ABC, ESPN ve Disney XD gibi kanallara taşıma imkânı yakaladı. Spor dallarının tümüne yer veren bir kanal olarak ESPN’in bu hamlesi eSporun, ana akım spor dalları gibi kabul görmesine bir adım daha yaklaşması anlamına geliyor.

Bilgisayar oyunu turnuvaları canlı olarak stadyumlarda gerçekleştiriliyor. Aynı zamanda milyonlar bu turnuvaları canlı yayınla izleyebiliyor. Elbette bu da büyük bir gelir kapısı.

Karşı Çıkanlar da Var

eSporun yaygınlaşmasına dair sevindirici bir başka haber de eSporların 2024 olimpiyat oyunlarına dahil edilebileceğinin konuşulması. Kendi turnuvaları ve şampiyonaları olsa da eSporun olimpiyatlara dahil edilmesi herkes tarafından bir spor olarak kabul edildiği anlamına gelebilir. Fakat karşıt sesler de söz konusu. Uluslararası Olimpiyat Komitesi başkanı Thomas Bach, kısa bir süre önce ayrımcılık ve şiddeti ön plana koyan silahlı bilgisayar oyunlarının olimpiyatta yerinin olmadığını açıkladı.

eSpor’un gerçek bir spor dalı sayılmaması gerektiğini düşünen yalnızca Bach değil. 23 Eylül Pazar günü İsviçre’deki Stat de Suiss’de Basel ve Young Boys takımları arasında oynanan futbol maçı sırasında eSpor karşıtı bir protesto gerçekleşti. Young Boys taraftarları, sahaya tenis topu ve oyun konsolu PlayStation 4 kumandaları fırlatarak maçı durdurdu. Maç sırasında Basel takımın taraftarları da benzer mesaj veren bir pankart açtılar. Futbol kulüplerinin kendi eSpor takımlarını kurduğu şu günlerde taraftarların tepkisi dikkat çekiyor.

Yakın bir gelecekte olimpiyat komitesinin ya da kamuoyunun fikri değişir mi bilinmez fakat eSporun dünyanın gözü önünde gittikçe artan bir izleyici kitlesine sahip olduğu ve milyonlarca dolar getiri elde eden bir endüstri haline geldiği ortada. Ninja gibi oyuncular ve bu oyuncuları milyonlara ulaştırmayı amaçlayan ESPN gibi kanallar olduğu sürece de eSporun popülerliğini kaybetmeyeceği aşikar.

Sizce eSpor hakkettiği değeri görüyor mu? Bilgisayar oyunu oynamak spordan sayılmalı ve olimpiyatlarda yerini almalı mı?

Henüz yorum yok

bir cevap yazın