Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Erol Öztamur

Gençlik Treni Günlüğü – Erol Öztamur

5-9 Temmuz Karaelmas Treni
Yazı uzun diye okumamazlık etmeyinn darılırım …  5 Temmuz ve ilk düdük çalar vuuuu vuuuu!  Şimdi her biriniz en azından okuyanlarınız şunu düşünebilir gezdiği yerlerin listesini göndermiş arkadaş. Hayır, aksine gittiğim yerlerin nereler olduğunu unutmaya bile başladım (Ama ismen ) size yaşadığımız şu beş günü 1 güne sığdırarak anlatacağım. Ben daha önce trenle seyehat etmiş bir insan değilim ve benim en merak ettiğim şeylerden biridir tren seyehati. Bu proje benim için bu merakın giderilmesi olarak da nitelendiirilebilir, neyse konuya girelim.
Zonguldak’tan kalktığımızda trenin ferahlığı ve odaların güzelliği beni cezbetti, hatta trende yaşayacağım artık espirileri bile yapıldı ilk akşam klasik tanışma faslından sonra odalarda kaynaşma merasimi yapıldı. Hocaşarımızı beğendim açıkçası. tam 18 saatlik  yolculuktan sonra Kayseri’ye vardık. İlk bakışta adamın yüzünü yakan bu şehir, Erciyesi’yle ferahlığı bize en soğuk haliyle tatdırdı. Şunu açıkça demeliyim, Kayseri o büyük şehir karmaşası halini atlatmış, düzenli bir şehir aslında. Tek kelime ile beğendim, uzatmayalım, sıkılırsınız.
Gezip tozduk, haa bu arada oradan güzel bi çanta aldım fotoğrafta görürsünüz, zaten  akşam 11 gibi (30 dk rotarlı) yola çıktık ve benim tutkum olan bağlamayla karşılaştım. O kadar güzel esintiler oldu ki arkadaşlar çaldı, biz söyledik, biz çaldık, yine biz söyledik. O geçirdiğim 2, 3 saat gerçekten gezinin her anı gibi unutulmazdı ve sabah olur! Divriği’ye varırız, farzı misal divriği gördümüz kadarı, oysa pek gelişmiş diyemem, ama Ulu Cami adı gibi sembolleri gibi ululuğu hak eden bir cami Sivas’a geçtiğimizde Klasik Arkeoloji Müzesi’ni gezdik, orada en dikkatimi çeken mumyalar oldu. Dua etmeyi unutmadım, burada beni en çok etkileyen Sivas Kongresi’nin yapıldığı alan yakın tarihle iç içe olmak çok farklı. Akşam olduğunda 5 Eylül Stadı’nın büyüklüğünü fark ettik, hep TV’den gördüğümüz stad karşımızdaydı etrafında dolanarak geçirdik. İşte zamanı ve Ankara ya da bilayet ya da komuta merkezi, hangisini beğenirsen onu koy kardeşim. Ben daha önce 1, 2 defa geldim buraya, ama bu denli gezmedim 1. TBMM, M.A.Ersoy Müze Evi, Tacettin Dergahı ve Muhsin Yazıcıoğlu –kişisel görüşümdür- Türkiye en namuslu siyasetçilerinden birini kaybetti bu olayla, fazla isim yazmayacağım, ama bir Kocatepe Camii’ni görün kesinlikle, ihtişamı göz doldurur. Akşam da  Gençlik Parkın’da Lunaparka gittik,  kelebekler kafama kondu  ve yolculuk başlar, sabah olur .
Bu yazıyı okuduysanız eğer inanın 10 dk’lik bir yazı, ama has duygularımla yazdım ve okuduysanız tebrik ederim, biraz uzun gibi geldi bana ve benim yazılarıma katlanmak da ayrı bir maarefet neyse kendinize iyi bakın.

Erol Öztamur

Henüz yorum yok
  • tebrik ederim erol güzel bir anlatın kalemine sağlık 🙂

• teşekkür ederim bakalım değerlendirilecek mi 🙂

• çok güzel yazı olmuş bayıldım

• güzel yazı olmuş tebrikler 🙂

• emeğine sağlık erol gzl bir yazı olmuş

• çok tatlı olmuş ya 🙂 sıkılmadan okudum gerçekten samimi olduğunu hissediyorum tebrik ederim 🙂

• yazında sıcak bir gülümseme kadar sıcaklık hissettim tebrik ederim .. 😀

• herkese teşekkür ederim beğendiyseniz ne mutlu bana