Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Murat Özdemir

Gençlik Treni Günlüğü – Murat Özdemir

13-14/07/2012

Antalya’dan 12 saat otobüs yolculuğu çekip sabahın beşinde Zonguldak’a indik. Zonguldak’ın tek alışveriş merkezi olan Demir Park’ın açılış saatine kadar banklarda mı yatmadık karton üzerinde mi yatmadık bir bankamatik eksikti. Tren kalkana kadar Zonguldak’ın altını üstüne getirdik. Küçük il olunca gezilecek her yer birbirine çok yakındı. Akşamüzeri saat beş buçukta tren harekete geçti. Bırak yataklı treni normal trene bile daha önce binmemiştim. Bu durum bende bir merak ve heyecan uyandırıyordu. Trenle Zonguldak ve Karabük’ü geçtik. Ardından benim için gezinin en güzel diyebileceğim yeri olan Kayseri turu başladı.

İlk defa geldiğim bu şehre aşık oldum. Çok düzenli ve çok temiz bir şehir. Hatta yaşamak ve çalışmak için düşündüğüm iller arasına eklendi diyebilirim. Öyle güzel bir şehirmiş ki resmen toprağı sıksan tarih fışkıracak. Neredeyse adım attığımız her yer tarihi eserler, camiler, medreselerle doluydu. Kayseri’den önce Kadir Has Kent müzesine gittik. Ardından Arkeoloji müzesi normal programda Güpgüpoğlu Konağı vardı, zaman yetmediği için gezememiştik. Ancak ekibimle serbest zaman Güpgüpoğlu Konağı’na gittik ama kapalıydı bizde bahçesinde dolaştık. Gevher Nesibe’yi gezdik. Erciyes gezisi çok güzeldi. Antalya’daki tahtalı dağı gibi çıkana kadar iki mevsimi aynı zamanda yaşadık. Çıktığımız yer bayağı esiyordu. Serbest zamanda Forum Kayseri’ye de gittik. Garda buluşma saati yaklaşınca gara doğru yol aldık. Trene binip Divriği’ye doğru yol aldık.