Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Nilüfer Doğanay

Gençlik Treni Günlüğü – Nilüfer Doğanay

09/07/2012

Merhaba güne aydın bala Türkiye’m 09.07.2012 saat 06.45 Zonguldak Karaelmas Gençlik Treni bugün saat 10.00 civarında ilk durağımız olan Kayseri’ye demir attı. Güzel bir kahvaltıdan sonra hazır bulunan arkadaşlarımla ben hoş bir sohbetin ardından tren garından gruplar halinde rehberler ile otobüslere binerek Kayseri şehrini turlamaya başladık.  İlk gittiğimiz Kayseri Kadir Has kent müzesiydi fazla vaktimiz olmadığı için şehri maket üzerinden rehber eşliğinde gezdik ve gezeceğimiz yerler hakkında bilgi aldıktan sonra hemen ardından arkeoloji müzesine uğradık orda ilgimizi çeken tarihimizle karşılaştık. Bir bir, adım adım tarih kokan müzemizi gezdik sonra açık bir alanda öğle yemeğimizi yedik yine otobüslere binerek hacılar istikametinden Erciyes Dağı’na çıkılarak teleferik turu yaptık.
Zirvenin tadını bire süre çıkaran gençler birbirleriyle bol bol fotoğraf çektirdiler. Erciyes hacılardan tıp merkezine inivererek yine rehberlerimiz eşliğinde tarih kokan müzeyi kısa bir ziyaretin ardından Kayseri kalesine yani merkeze indirildik. Önce Kayseri kalesinin için sonra dışını dolaştık. Ardından Fatih cami ziyaret edildi. Güzel eğlenceli bir günü ardından yer altı çarşısında dolandık. Şehir turundan sonra gruplar halinde tren garına girmek üzere otobüslere bindirildik. Çok geçmeden yemeklerimiz verildi. Yemeğimiz yedik ve çaylarımızı içtik ve 2. istikametimiz olan Divriğe doğru yola koyulduk.
Merhaba gençlik treni gezimizin 3.günündeyiz sabahın erken vakitleri sivasın ilçesi olan Divriğ’e uzunca süren bir gecenin ardından sabahın erken vakitlerinde vardık. Sabah kahvaltısında vardığımız Divriği fazla zaman kaybetmeden rehberlerimiz eşliğinde yola koyulduk. Yine ilk güzergâhımız Ulu Cami ve Daruşşifane ziyaretinde bulunduk. Ulu cami esrarengiz gibi görünen insanı büyüleyici bir enerjisi olan Selçuklular ve Memlüklüler taş mimarisi üzerine kurulmuş en eski en çok simgeye ve anlama gelen yani özelliğiyle günümüze kadar ayakta kalabilen bir tarihi direğimizdir. 6 mimari aslanın elinde işlenmiş bu gizemli eser 4 kapıdan oluşmaktadır. Her işlemesi ayrı bir değer ve tek olan tekrarı edilmeyen bir özellikte olan ve her insan farklı bakış açılarında tek bir hedefe yönlendirebilen, her işlemede ayrı bir değer olan gizlilikler herkesin ilgisini çekmeye başlayan bu mimari yapı İslamiyet’in ve İslamiyet tarihi öncesi yaşayan Türklerin inandıkları maniheizm vs üç boyuta bir görsellikle izlenir. Güzel Ulu Cami rehberlerimiz eşliğinde tüm kapıları teker teker gezdirildi. Her kapının anlam ve önemi anlatıldı kimi zaman mitoloji kimi zaman hikâyeyle yol alan gezimiz ulu camiden ve Darüşşifa hanedan aklımda kalacak birçok şey olmasına rağmen birkaç önemli şeye değinmek istedim.
Cennet kapısı ikindi vakitlerinden sonra güney gölgesindeki mimariye ibadet secde halindeki kadın suretini yine aynı vakitlerde ibadet eden erkeğin gölgesini gösterdi. Gerçekten çok derin geometriye sahip olan geçmişimiz anlatıldı. Şahların girdiği kapı İslamiyet’in dünya ahiret arasındaki yolu gösterir. Şifahane olarak kullanılan Cehennem kapısı akıl hastaların tedavisi için kullanılmış tedavide su sesi kuran ayetleri okutulmuş. Yine cennet kapısının diğer özelliği ise bütün kapının insanın bedenin organlarını resim kolları temsil eder. Secde kapısının humakuşu Memlük, Selçuklu kuş figürleri bulunmaktadır. Secde kapısı rehberimiz balıkçı ve ördeğin hikâyesini anlattıktan sonra ulu cami ziyaretimize son vererek otobüslerimize yöneldik. Şimdi yine trende yolculuğumuza bir sonraki gezi istikameti olan Sivas’a gidiyoruz. Bakalım orada ne gibi güzelliklere sahip olup eşlik edeceğiz.

Henüz yorum yok
  • merhabalar;
    yazıyı okudum ama ben yazının içeriğinden çok biçimi hakkında yorum hatta eleştri yapacam…öncelikle yazının birçok parafında cümle etken yapıyla başlayıp edilgen yapıyla bitirilerek çokça anlatım bozukluğuna sebebiyet vermektedir ayrıca…
    1:ilk durağımız olan Kayseri’ye demir attı. – demir atmak deyimi denizciler için yahut denizi olan kentlerde konaklama eyleminin yapılması için kullanılır… anlamı güçlendirmek ve mecazi bir hissiyat kazandırmak için kullanılan bu deyim burada yersiz olmuş
    2:bilgi aldıktan sonra hemen ardından arkeoloji müzesine uğradık orda ilgimizi çeken tarihimizle bu cümlede kullanılan hemen sonra ve ardından kelimeleri aynı anlama gelen kelimelerdir bu yüzden aynı anlama gelen birden fazlam kelimenin bir cümlede kullanılmasından doğan bir anlatım bozukluğu bu cümlede baş göstermektedir
    3: müzeyi kısa bir ziyaret: burada müze kelimesi aldığı kaynaştırma ünsüzü(Y) ve i eki dolayısıyla belirtili nesne görevi almaktadır oysa ziyaret eylemi müzeyi gerçekleştirilemez bu olsa olsa müzeye olur yani… doğrusu müzeye kısa bir ziyaret olması gerekir…

• Memleketimizin her bir köşesi keyifli bir şekilde bilgilendirilerek başarılı bir şekilde anlatılmış ben bile görediğim o kadr yer varki bir an gözümde canlandı gezide bende olmak istedim.Ayrıca sunum da çok başarılı olmuş tekrar tekrar okudum, oysa bilmediğim ne çok tarihi güzellik varmış ellerinize sağlık Nilüfer hanım devamını bekliyoruz.

• Keşke bende orada olup o güzellikleri sizinle birlikte gezip görebilseydim çok güzel bir gezi olmuş

• bakıyorum da gezide güzel vakit geçirmişsin 🙂

• Yaptığı bu güzel geziyi bize en içten bir şekilde anlatan,sunumda da çok başarılı olan Nilüfer Hanıma çok teşekkür ediyor ve devamını bekliyoruz.

• okuduğum kadarıyla çok iyi gezmişsin darısı başımıza:))

• Ellerinize sağlik uzun zamandır okuduğum en başarılı yazı sizinle beraber gezmis gibi hissettim bian kendimi 😉

• Güzel bir anlatım nilüfer, öyle ki aynı şeyleri tekrar tekrar yaşadım günlüğün de güzel yanı bu işte :))
    ayrıca;
    ilk yoruma istinaden: yapacam değil yapacağım; paraf değil paragraf; son cümledeyse olması gerekir değil olmalıdır; uzun cümlelerdeki anlatım bozukluklarını yazmaya üşeniyorum açıkçası. bu yönde eleştiri yapan birinin bu kadar çok hatası olması beni şaşırttı belirtmeden edemedim:)

• çok güzel anlatmışsın izlenimlerini okudukça gidesi geliyor insanın :))

• ÇOK GÜZEL İNŞALLAH BİZDE BİR GÜN BÖYLE BİR GEZİYE ÇIKARIZ:))

• Çok beğendim çok başarılı buldum benimde gidesim geldi valla:)

• güzel gezinizi çok akıcı ve çok güzel anlatmışsınız nilüfer hanım. keyifli geziniz bende farklı yerleri görmek isteği oluşturdu. sayenizde o yerlere ait kültürümüz gelişti, umarım yakın zamanda görmek kendi adıma banada kısmet olur 🙂 gezilerinizin ve yazılarınızın devamını bekliyorum.. kolay gelsin.

• Okuyunca şöyle bir o günlerimiz aklıma geldi, ister istemez de birbirinden eğlenceli anılarımız tabi.Yüzümdeki bu tebessümü borçlu olduğum tren yoldaşlarım :))) hepinizi özledim desem yalan olmaz.