Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Ufuk Aygün

Gençlik Treni Günlüğü – Ufuk Aygün

14/07/2012

Yataklı trenin hiç bu kadar keyifli olabileceğini tahmin etmezdim. Sabah uyanınca yolu seyrederek kendine gelmekse benim için başka bir ilk olmuştu.

Trendeki kahvaltının ardından Kayseri Garı’na varınca ilk istikamet Kadir Has Kent Müzesi’ydi. Burada Kayseri’nin bilgilendirici bir özeti sunuluyordu. Ardından Gevher Nesine Hatun için yapılan ve günümüzde Tıp Tarihi Müzesi olarak kullanılan, dünyanın ilk tıp medresesine gittik. Ancak tadilatta olan binada yalnızca boş odaları gezebildik. Ama bu durum Arkeoloji Müzesi ile tatlıya bağlandı. Öğle yemeği için bu müze karşısında ki park seçilmişti. Çimenlerin üzerinde piknik havasında yemeklerimizi yedik. Sonra teleferikle Erciyes’e çıktık. Günün en sıcak saatlerinde buranın seçilmesi akıllıcaydı, serin serin dolaştık. Kayseri Kalesi’ni gezince artık kalan zaman serbestti. Saat 21:00’a kadar bir çok yer gezdik. Yeraltı Çarşısı, Güpgüpoğlu Konağı, camiler… Beş arkadaş yorulunca Forum Kayseri’de bulduk kendimizi. Dondurma ödüllü bowling turnuvası düzenledik. Hepsine bowling dersi verdim. Kayseri ve temiz bir şehir gitmek istediğimiz her yere yürüyerek, rahatlıkla ulaşabildik. Şehirde keyifle dolaştık.

Akşam trende yemekleri yiyip, dinlendik. Sivas gezisinde gezilecek yer hakkında biraz okuyup, sohbet ettik. Keyifli, biraz da yorucu bir günün ardından şimdi uyku vakti…