Ana SayfaBizden HaberlerHayallerin Peşinde Koşmak

Hayallerin Peşinde Koşmak

Dağcılık sporu, yapılan tüm sporlara göre çok daha farklı ve renkli bir spor. Bu sporu yapabilmek için son derece yüksek fiziki güç, dayanıklılık, azim, zaman, gerekli malzeme ve sınırları zorlayan hayal gücü olması gerekiyor.

Bizim de bu seneki rüyamız böyle başladı… Hep beraber bu sene neler yapalım diye konuşurken Ağrı Dağı’na kış çıkışı yapmaya karar verdik. Bununla ilgili ilk işimiz bu işi yapabilecek ve bizimle uyum sağlayacak kişileri bir araya getirip bir grup (north-glacier) kurmak oldu.

Sonrasında ise dağın kış çıkışını araştırmaya başladık. Ağrı Dağı 5137 m. yüksekliğinde ve Türkiye’nin en yüksek noktası…

Önce çıkışı yapabileceğimiz tarih, muhtemel çıkış rotası, karşılaşacağımız zorluklar, çıkmayı düşündüğümüz tarihteki havanın durumu, gerekli malzemeler olarak uzayıp giden nice detaylara sahip bir çalışma….

Sonrasında ise, böyle zor bir tırmanışı yapabilmek için grubun hem antrenman yapması hem birbirleriyle uyumlu hale gelmesi ve tabii ki insanların sınırlarını görmeleri için 3 aylık süre içinde 6 adet tırmanış planlaması yaptık.

18 kişi hayallerimizin peşinde tırmanmaya başladık… İlk rotamız, Türkiye’nin en yüksek 3. noktası olan Süphan dağı kış tırmanışı. Serüvenimizi TEB Blog satırlarından bizimle paylaşmaya ne dersiniz?

Önce hayal ediyor, daha sonra araştırıyor, ardından zaman planlaması yapıp hedefi belirleyip yolumuza devam ediyoruz…

kisgilli-koyu-1

SÜPHAN KIŞ TIRMANIŞI

Tarih: 07–10 Ocak 2009
Rota: Kışgıllı Köyü Klasik Rota ve Van gölü civarı gezisi
Zirve Yapan Ekip: Mutlu ATAÇ – Mesut DAŞCI – Gökhan ÇAĞLAR – Çağrı YAZICI
Rehber: Mutlu ATAÇ
Hava: Açık, Ara Ara Sert Rüzgarlı
Teknik Malzeme: 30m yarım ip, emniyet kemeri, kazma, krampon, hms karabina, kilitli karabina, (ip açılmadı)
Kamp Yeri: Kışgıllı Köyü
Faaliyet Süresi: 16 saat
Gps Datası = http://maps.google.com/maps/user?uid=105709168721359459374&hl=tr&ptab=2
Fotoğraflar= http://cid-5c229c764f6155dd.skydrive.live.com/self.aspx/S%c3%9cPHAN%20KI%c5%9e%2007-10%20OCAK%202010

kisgilli-koyu-2

Arkadaşlarımız ile beraber planladığımız Ağrı Kış projesinin hazırlık duraklarından üçüncüsü olan Süphan tırmanışımızı 7-10 Ocak 2010 tarihleri arasında yapmayı planlamış ve iki ay öncesinden Van’a uçak biletlerimizi almıştık. 7 Ocak Perşembe günü 07:00’de evden çıkıp önce Çağrı Yazıcı’yı sonra da Mesut Daşçı ve Mutlu Ataç’ı alarak Sabiha Gökçen Havaalanı’na gittik. Uçağımız tam zamanında 09:55 de kalktı ve 11:30’da Van Havaalanı’nda olduk. Bagajlarımızı aldıktan sonra 12:00’de havaalanının kapısından çıktık. Çağrı arkadaşımızın bizim için kiraladığı araç kapıda bekliyordu. Aracı teslim aldıktan sonra eşyalarımızı araca yükleyip havaalanından ayrıldık. İstanbul’dan kargo ile yolladığımız tüpleri almak için otogara ve alışveriş yapmak için markete gittik. Öğlen yemeğimizi Van’da yedikten sonra köye doğru yola çıktık. (Öğle yemeğinde Bitlis büryan kebabı yedik, Van ilinde oldukça meşhurmuş.)

suphan-dagina-giderken
YOLDAN SÜPHAN GÖRÜNÜŞÜ

Akşam saat 17:00 gibi köye girmiştik, fakat köy yolu kardan kapandığından biz gelmeden bir gün önce yolu açma çalışmaları yapılmış. Buna rağmen ulaşımda oldukça zorlandık. Köy yolunun yarısında aracımıza zincirleri takıp, köye varmaya çalışan kişilere de yardım ettikten sonra saat 18:00 gibi köyde bizi karşılayacak olan Osman Baytar’la buluştuk. Yorgunluğumuzu atmak üzere evlerine gittik. Sıcacık bir ortamda, sıcak çaylarımızı içip sohbet ettikten sonra dinlenmek üzere yine Osman’ın askerde olan ağabeyinin evinde istirahate çekildik. Geldiğimiz Kışkıllı köyü, 2.300 rakımı ile Türkiye’nin en yüksek köyü ünvanına sahip.

osman-yatar-ve-ailesi
OSMAN BAYTAR VE AİLESİNİN BİR KISMI

İstanbul’dan ayrılmadan önce Osman ile telefonda konuşmuştuk ve bizi misafir edeceğini söylemişti. Bunun  için yanımıza çadır ve matlarımızı almamış, diğer tüm malzemelerimizi (teknik malzemeler dahil) beraberimizde getirmiştik. Yaptığımız bu faaliyette özellikle yaylada çadır kurmak yerine köyde kalmayı tercih ettik. Gezimiz sadece bir zirve çıkışı olmaktan öte, bulunduğumuz coğrafyanın kültürünü ve yaşantısını algılamamızı ve onları biraz daha tanıyabilmemizi sağladı. Akşam bizi tek göz odalarında misafir edip, getirdiğimiz makarnayı kendi usüllerinde soba üzerinde pişirip ikram ettiler. Aslında gece güzelce uyayarak 1 gün dinlendikten sonra çıkışa başlamamız gerekirken, havanın güzelliğini fırsata çevirip aynı gece çıkışa başlamaya karar verdik. Akşam uyumadan önce tırmanış planlarımızı ve hazırlıklarımızı yapıp 00:15’te uyanmak üzere yataklarımıza çekildik.

00:15 te kalkıp önce kahvaltımızı yaptık. Üzerimizi giyinip akşamdan hazırladığımız zirve çantalarımızı aldıktan sonra Osman ile beraber saat 01:00’de yola çıktık. Hava tamamen açıktı. Osman bizi köyün çıkışına getirdikten sonra geri döndü, biz de tırmanışa başladık. Tırmanışa başladığımızda dağın rotası ve zirvesi görünmüyordu. Fakat önceden Hıdır Karadağ’dan aldığımız dataları GPS’e yüklemiştik. GPS’in yardımı ile yürümeye başladık.

suphana-cikarken-1

Hava bulutsuz, bol yıldızlıydı ve gökyüzünde yarım ay vardı. Rüzgar, başlarken hiç olmamasına rağmen Süphan’ın kütlesine girdiğimiz sıralarda başladı ve yaklaşık sekiz saat boyunca zirveye kadar hiç hız kesmeden devam etti. Köyden Süphan’ın kamp alanına kadar rahat bir yürüyüş oldu. Bu noktaya kadar krampon takma ihtiyacı duymadık. Süphan kamp alanını geçtikten sonra dağın kütlesine vardığımızda kar, rüzgarla beraber sertleşmiş olduğundan kramponsuz yürümeye olanak tanımıyordu. Burada kramponlarımızı takıp yürümeye devam ettik.

suphan-dagindan-bakis-1

Rüzgarın çok sert olması nedeniyle havanın hissedilen sıcakığı -20 derecenin altındaydı. Bu nedenle neredeyse zirvenin son ikiyüz yetmiş metre irtifa olan duvarına kadar neredeyse hiç mola vermeden hareket ettik. Zirveden önceki son platoda yarım saatlik bir mola verdikten sonra 10:30 itibari ile zirveye doğru son rampaya girdik.

(Süphan dağı, Van Gölü kenarındaki en yüksek nokta. Tırmanış boyunca Van Gölü ayaklarınızın altında… İnanılmaz görüntü ve manzaraların olması tırmanışın zorluğunu unutturarak inanılmaz keyif haline getiriyor.)

suphan-dagindan-bakis-2

Zirveye çıkan bu son sırtta eğim yaklaşık 70 derece ve kar çok sertti. Burada batonlarımızı kapatıp kazmalarımızı elimize aldık. Ben önden iz açtım. Mutlu, Çağrı ve Mesut abi arkamdan geldiler. Saat 11:53’te zirveye ulaştık.

Köyden zirveye tam 10 saat 53 dakikalık inanılmaz bir sürede ulaştık. Köyden zirveye kadar 1760 m. rakım yükseldik. Yukarıda nefes almak gerçekten çok zordu. Zirveye ulaştığımızda aldığımız keyif ve başarma duygusu ile yaşadığımız tüm zorlukları unuttuk.

Zirvede yarım saat mola verdikten sonra hızlı şekilde inmeye başladık.

Faaliyet bittiğinde birkez daha insanın istedikten sonra yapamayacağı hiçbir şey olmadığına olan inancım arttı.

suphan-dagi-cikis-rotasi

İnişimiz uzun ve yorucu oldu. Tekrar köye geldiğimizde saat 17:00 olmuştu ve hava kararmak üzereydi. Köyde  sıcak bir oda ve sıcak yemek bizi bekliyordu.

Yine Osman’ın ailesinin evine gidip karnımızı doyurup çaylarımızı içtikten sonra dinlenmek ve toplarlanmak üzere kaldığımız eve döndük. Yorgunluktan çok kısa bir süre içerisinde uykuya daldık.  Sabaha kadar deliksiz bir uykudan sonra saat 06:15’te kalkıp Osman ve ailesine teşekkürlerimizi ilettikten sonra vedalaşıp Van’a doğru yola koyulduk…

suphan-dagindan-koye-donus-1

suphan-dagindan-koye-donus-2

Faaliyetin gerçekleşmesine katkıda bulunan ve katılan tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Gökhan Çağlar
İşletme Bankacılığı Satış Yönetmeni

Son Yorumlar
  • Bu güzel, heyecanlı aktivitenizi paylaştığınız için teşekkürler. Maceralarınızın devamını bekliyoruz!

• Gökhan harikasın.
    şimdilik oturduğum yerden seni destekliyorum 🙂 ama yakında ben de faaliyetlere başlayacağım.
    sevgiler
    MONUS

• Görüntüler muhteşem, aktivite süper..maraton koşuculuğuna ,dağ sporunuda eklemişsin imrenmemek elde değil.O grupta olmayı çok isterdim…kim bilir belki ileride!
    Spor zaman ve gönül işidir. Gönlüne sağlık…

• ÇOK GÜZEL BİR TECRÜBE… KEŞKE BEN DE OLABİLSEYDİM…