Ana SayfaBizden HaberlerTEB Akıl Fikir Kampüsü

TEB Akıl Fikir Kampüsü

Farklılaşan dünyada İstanbul Polonezköy’de farklı bir ortam, TEB Akıl Fikir Kampüsü. TEB Akıl Fikir Kampüsü her yıl farklı aylarda gençlere kapılarını açıyor. Bu yıl 13-14 Mayıs tarihli programa katılma fırsatını yakaladım. Program için 12 Mayıs günü İzmir’ den bir arkadaşımla birlikte İstanbul’a gitmek için Adnan Menderes Havalimanı’na gittik. Uçağımızın saat ikide olduğunu sanıyorduk. Fakat havalimanında uçağımızın saat birde olduğunu öğrendik. Güzel bir kamp için olumsuz bir başlangıçtı. TEB Genel Müdürlüğü Eğitim Departmanı ile iletişime geçtik. Bizleri mağdur durumda bırakmamak için çok çabaladılar ve farklı bir havayolu şirketinden biletlerimizi temin ettiler.

Yetkililerin göstermiş olduğu ilgi ve alaka bizlerin mağdur olmamasını sağladı. Uçağımızı kaçırmamızdan dolayı TEB Formasyon Akademisi’ne girişimiz biraz geç oldu. İlk akşamın yorgunluğundan dolayı fazla oyalanmadan odalarımıza geçtik. Polonezköy’de gelişime yönelik çok güzel bir ortam yaratıldığını söylemek isterim. Özellikle gençlere verilen değer çok üst noktalarda. Birinci gün sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra akşama kadar sürecek inovasyon eğitimini gerçekleştirmek için eğitim salonuna geçtik. Grubumuz on bir kişiden oluşuyordu. Bugüne kadar birçok eğitime katıldığımdan dolayı eğitimin diğer eğitimlerden çok büyük bir farkı olmayacağı kanısı ile salona gittim.

Eğitimin ilk kısmı düşündüğüm şekilde geçse de daha sonra ki kısımlarında farklı bilgileri öğrenmenin verdiği heyecan ile eğitim benim için farklı bir boyut kazandı. Gün sonunda bizlere aktarılan “Mavi Okyanus Stratejisi”ni kendi fikirlerimizden ürettiğimiz bir projede uygulamamız istenildi. Bu kısım edinilen bilgilerin aktif olarak uygulanmasına olanak sağladı. İlk gün tamamlandıktan sonra günün yorgunluğunu havuz keyfi yaparak bir nebzede olsa attık. Programda, dinlenmek için uzun bir zaman ayrılmıştı. Akşam yemeğinden sonra farklı üniversitelerden katılan arkadaşlar ile sohbet etmek eğlenceliydi. Sohbetimize TEB’in gece için düşündüğü müzisyende katılınca gece daha da keyifli hale geldi.

İlk günden aldığım enerji ile ikinci gün sabahına farklı bir öğrenme ihtiyacı ile uyandığımı söylemek isterim. Yeni güne odamın camından içeri giren eşsiz bir çam havası ile uyandım. Kahvaltımızı yaptıktan sonra ikinci günün ilk programı olarak TEB’in üst düzey yöneticileri ile sohbet gerçekleştirdik. Beni asıl heyecanlandıran kısımlar ise bundan sonra başlıyordu. Güzel bir sohbetin ardından yaşayarak öğrenme projelerine geçtik. Macera Akademisi ekibi ile birlikte mükemmel bir iki saat geçirdik. Günlük hayatta yaptığımız hatalarımızı yaşayarak gördük ve test ettik. Güzel bir iki saatin ardından, öğle yemeği için yöneticiler ile birlikte yemeğe geçtik. Yemekten sonra, ikinci günün üçüncü ve son programı olan robotik workshop için atölyedeydik. Burada bizlere verilen sınırlı sayıda malzemeler ile seksen dakikalık bir zamanda robot yapmamız istenildi. Bu sürecin çok keyifli olduğunu ve her hatırladığımda aynı heyecanı duyduğumu söylemek isterim. Robot çok büyük olmasa dahi insanın küçük de olsa bir şey üretebilmesinin keyfini ve deneyimini orada yaşadım.

Programın son günü kep atma töreni için arka bahçede oluşturulan bir alanda toplandık. İlk kep atmanın heyecanını küçük de olsa burada yaşadım. Bu deneyimi yaşamış biri olarak şunları söyleyebilirim ki, TEB Formasyon Akademisi’nde gençlere büyük önem ve değer veriliyor. Bunu birebir yaşadım ve test ettim. İki günlük sürede sizin rahatlığınız ve gelişiminiz için her şey düşünülmüş. Gerek kalınan yerler, gerek eğitimler gerekse özel keyiflerinizi gerçekleştirebileceğiniz yerler sizin için tasarlanmış. TEB’in inovasyona verdiği değeri de yakından yaşadım. Tüm arkadaşlarımın bu deneyimi yaşamalarını şiddetle tavsiye ediyorum. Akıl Fikir Kampüsü‘ne www.akilfikirkampusu.com adresinden başvurabilirsiniz.