Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Aynur Aslanova

Gençlik Treni Günlüğü – Aynur Aslanova

Yabancı uyruklu öğrenci olarak Türkiye’de bulunduğum için her gün biraz daha mutluyum. Anadolu topraklarında kazanılmış zaferleri, kurulmuş medeniyetleri, tarih dersinde işlerken bir gün gözlerimle göreceğim aklıma gelmezdi. Spor Bakanlığı’nın düzenlediği, TEB’in sponsorluğunda düzenlenen proje sayesinde İstanbul ili dışında farklı şehirleri görüp, kültürleriyle yakından tanışıyorum. Bana ve burada tanıştığım güler yüzlü ve samimi arkadaşlarıma böyle engin mutluluklar bahşettiği için bütün emeği geçenlere yürekten sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum.

———————————————————

Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın düzenlediği TEB’in sponsor olduğu Efeler Gençlik Treni gezi programının ikinci durağı Ankara oldu. İlk meclis binasını gördükten sonra Anıtkabire doğru yol aldık. Anıtkabir Türkiye’nin şanlı geçmişine yakışır bir şekilde gelmiş geçmiş en büyük Türk lideri olan Atatürk’ün gelecek nesillere aktarılacak hatırasıdır. Aslan heykellerinin eşlik ettiği yol bile Atatürk’e yakışır bir şekilde saygıyla ilerlememize yardımcı olur. Bilindiği gibi taşlar asimetrik olarak döşendiği için yürürken sürekli adım attığımızda yere bakmamız gerekiyor. Bu da bizi büyük Türk liderine saygıda kusur edemeyeceğimiz büyülü bir atmosfere bürüyor. En çok duygulandığım bölüm ise keskin zekalı bir Türk yiğidi olan Atatürk’ün na’şının saklandığı bölmedeki pirinç vazoları gördüğüm andı. Bütün Türk tarihi gözlerimiz önünde canlanmış şekilde öğle yemeği molası verdik. Tekrar aynı heyecanla Anadolu Medeniyetler Müzesi’ne yol aldık. Daha sonra Ankara Kalesi’ne gittik. Bol bol hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra akşam yemeğini yedik. YHT ile Eskişehir’e yola koyulduk. Bu proje sayesinde bir “ilk”i yaşamış oldum.

10 Temmuz sabahı kahvaltımızı Eskişehir’de yaptıktan sonra Sazova Bilim Parkı’na yöneldik. Geniş kapsamlı bilim çalışmalarına ek olarak göze hitap eden yapısıyla da kendimizi çizgi filmlerde yer yer filmlerde hissetmemizi sağladı. Yemyeşil alan bu sıcak yaz aylarında kendimizi çimlere atmamıza ve manzaranın tadını çıkarmamıza sebep oldu. Eskişehir sanatları çarşısı insanların duygularını yansıtarak yüzyıllardır süre gelen geleneği yansıttıkları el emeklerini sergiliyordu. Sonra Lületaşı Müzesi’ne yöneldik. Ardından Odunpazarı evleri, tarihi Osmanlı evleri olarak tarihin birer şahidi gibi. Porsuk nehrindeki gezimizi türkülerle noktaladık. Yetkililerin bize ayırmış oldukları serbest zamanda Porsuk nehri etrafında dolaşarak halkla tanışarak geçirdik. Akşam yemeğimizi trende yedik. Valinin gelmesiyle yemeğimiz daha bir neşelendi. Çeşitli hediyelerle bizi desteklediğini bir kez daha gösterdi. Şu anda İzmir’e geri dönüyoruz Gençlik Trenimizle.