Ana SayfaBizden HaberlerGençlik Treni Günlüğü – Burcu Yıldırım

Gençlik Treni Günlüğü – Burcu Yıldırım

Gençlik Treni ile seyahat etmeye dün İzmir’den kalkan efeler treni ile başladım. Yola çıkana kadar bu gezinin nasıl olacağı ve nasıl bir ortamda bulunacağımla ilgili endişelerim vardı.

Farklı yerleri gezmek ve yeni insanlarla tanışmak için bu projede yer almaya karar verdim. Seyahat sonunda yeni arkadaşlarla ve çeşitli hikayelerle İzmir’e döneceğimi umuyorum. Gezinin ilk gününde bu hedefime ulaşabileceğime kanaat getirdim. Evet, bugün Konya’daki çeşitli türbe, cami ve müzeleri gezdik. Doğa yürüyüşü yaptık,  yedik, içtik, eğlendik, yorulduk. Trene döndüğümüzde arkadaşlarımızla oturduk, sohbet ettik,yemeğimizi yedik, üzerine çayımızı, kahvemizi içtik. Vagonlar arası bilgi yarışması yaptık, arkadaşlarımızla Tabu,Uno gibi oyunlar oynadık.
Şuan için söyleyeceklerim bunlar, iyi ki bu trene binmişim diyorum! Yarın Ankara’yı ve diğer gün Eskişehir’i dolaşacağız. Tecrübelerimi ve fikirlerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Beni takipte kalın 🙂

———————————————————-

Evet, bugün de Ankara’yı keşfettik, kahvaltımızı yaptıktan sonra Konya’dan YHT ile Ankara’ya ulaştık. İlk önce Anıtkabir’i ziyaret ettik. Rehberimiz sayesinde bilmediğim birçok şeyi bugün öğrenmiş oldum. Ardından Gençlik Parkı’na gidip öğlen yemeğimizi yedik. Tam çimlere oturmuştuk ki, birden bire yağmur yağmaya başladı. Hemen otobüse dönerek Ankara Kalesi’ne yol aldık. Sonrasında Gençlik ve Spor Bakanlığı’nı ziyaret ettik, bakanımızla da tanıştık. Oradan çıktığımızda yine yağmura yakalandık.  Ardından Hamamönü sokaklarında dolaştık. Sabah beşte yattık, çünkü arkadaşlarımızla sohbet etmeyi bir türlü bırakamıyoruz. Tabu oynuyoruz, sessiz sinema oynuyoruz, gülüp eğleniyoruz, bir bakıyoruz saat beş olmuş! Sabah yedide kalkıp gezmemiz, kimi zaman yokuş çıkmamız gerektiğini düşünerek odalarımıza çekiliyoruz. Sonuç olarak her anımız çok keyifli geçiyor. İnanıyorum ki yarın Eskişehir’in altını üstüne getireceğiz!

Bugün günlerden Eskişehir! Bu projeye katılmamın en büyük sebebi Eskişehir’i görebilmekti. Sabah kahvaltımızdan sonra Türk milleti olarak ilk kez yaptığımız otomobil devrim arabasını gördük. Sonra Sazova Bilim Parkı’na gittik. Hayatımda gördüğüm ve orada bulunmakta keyif aldığım yerlerinden birini keşfettim. Çocukluğumuza döndük ve sevimli yapılarda fotoğraflar çekildik. Oradan çıkıp lüle taşından yapılmış ürünlerin bulunduğu dükkânları gezdik. Sonrasında sıcak cam atölyesine gittik. Öğle yemeğinde şehrin ünlü ürünü çiğ böreği yedik. Yemekten sonra porsuk çayını gördük. Serbest zaman diliminde dolaşmaya devam ettik. En son akşam yemeği ve dönüş için trene geri geldik. Eskişehir valisi de yemeğimize eşlik etti. Gezimizin son günü olması dolayısıyla topluca küçük bir toplantı yaptık tüm görevlilerle ve arkadaşlarımızla. Bir burukluk oldu hepimizde, ama inanıyoruz ki başka bir projede bir gün yine buluşacağız.